بهینه سازی سایت برای Schema Markup Usage

راهنمای جامع برای شروع با Schema Markup ویرا آریان

علاوه بر این، تعدادی زیادی از پلاگین ها در مخزن وردپرس در دسترس هستند که پیاده سازی اولیه schema را بسیار آسان می کنند. برچسب‌های فرمول با بهبود غنای نتایج جستجویی که وب‌سایت شما در آن ظاهر می‌شود، تأثیر قابل‌توجهی بر نحوه نمایش وب‌سایت شما در جستجوهای Google دارند. این دید غنی اغلب منجر به نرخ کلیک بالاتر می شود زیرا اطلاعات سایت شما حاوی اطلاعات مفیدتری برای کاربر درست در صفحه نتایج جستجو است، مانند رتبه بندی ستاره ها، قیمت ها، در دسترس بودن یا تاریخ رویداد. باتوجه به اینکه این سرویس دارای API اختصاصی می باشد، با استفاده از آن می توانید بر روی هر زبان برنامه نویسی که قابلیت کلاس نویسی را داشته باشد کلاس مربوطه را کدنویسی و بر روی محصول خود لایسنس قرار دهید. همچنین می توانید اسکیما را به صورت دستی به سایت خود اضافه کنید و سپس طرح دلخواه را بر اساس پست و برگه، شخصی سازی کنید.

حالا برای اینکه امکان نمایش اطلاعات رو شخصی سازی کنیم کافیه به صفحه ویرایش هر کدوم مراجعه کنیم. حالا که تا حدودی با نشانه گذاری Schema آشنا شدید در ادامه به معرفی افزونه schema وردپرس میپردازم که بعد از فعال سازی میتونید از قابلیت‌های نشانه گذاری محتوا در وردپرس استفاده کنید. این صفحه در ابزاتر نشانه گذاری بارگذاری میشه و فضای کار رو برای مرحله بعدی نشانه گذاری در اختیارتون میذاره. صفحه وب خودتون رو در قسمت سمت چپ و بقیه موارد و داده‌ها رو در قسمت سمت راست مشاهده می‌کنین. در صورتی که طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است، پیاده کردن و استفاده از کد اسکیما آسان تر است.

اگر یک صفحه با رویدادهای مختلف دارید، یا یک صفحه آشپزی، خبری، فروشگاهی و... موثرترین راه اضافه کردن اسکیما به سایت به صورت دستی این است که از JSON-LD استفاده کنید. شما اسکیما را به عنوان یک اسکریپت به سایت خود اضافه خواهید کرد، بنابراین خواندن و اشکال زدایی بسیار ساده تر خواهد بود. اگر نمی دانید چطور نشانه ها را ایجاد کنید، می توانید از Google’s Structured Data Helper  یا از JSON-LD Generator برای کد نویسی سایت خود استفاده کنید. برای استفاده از این رویکرد، به هر پست یا صفحه ای که مایلید نشانه گذاری schema را اضافه کنید، ابتدا مطلب موردنظر را انتخاب کنید سپس به پایین صفحه مطلب مراجعه کنید.

شما هم اکنون در بزرگترین رسانه آموزشی ایران در حوزه وبمستری با نام میزبان فا نکست قرار دارید. نکست با داشتن هزاران مطلب آموزشی و کامل، از صفر تا صد موضوعات مرتبط با حوزه وب را پوشش داده و بصورت مداوم، سعی در تکامل آن دارد. اگر شما نیز مایل به دریافت آخرین آموزش های وبمستری هستید پیشنهاد می کنیم عضو خبرنامه ما شوید. برای نمونه م از مقاله استفاده می‌کنم چون که یان یه مدل رایج از انواع محتواست. RFDa یه نوع کد برای Resource Descriptive Framework در نشانه‌هاست و می‌تونه به هر سندی که مبتنی بر HTML , XHTML و XML است، اضافه بشه.

شما به عنوان اسکریپت به سایت خودتون طرحواره اضافه خواهید کرد، بنابراین خواندن و اشکال زدایی اون بسیار آسون تر خواهد بود. به طور سنتی، ما از برچسب و تگ ها استفاده کردیم تا به Google اطلاع بدیم که سایت ما در مورد چه چیزی هست. این موارد شامل برچسب های عنوان ما، انتخاب کلمه کلیدی تمرکز و بهینه سازی توضیحات متای ما هست. برای دستیابی به بهترین نتایج و بهینه‌سازی کامل فروشگاه آنلاین خود، متخصصین ما در ویرا آریان آماده‌اند تا با ارائه خدمات سئو پیشرفته، به شما کمک کنند. همین امروز درخواست خودتان را ثبت کنید و با بهره‌گیری از دانش و تجربه ما، فروشگاه آنلاین خود را به اوج برسانید.

به یاد داشته باشید که استفاده از این اسناد باید به صورت مداوم و مرتب انجام شود تا بهبود مستمری در سئو و نتایج جستجو داشته باشید. این افزونه برای اضافه کردن داده‌های ساختار یافته جهت نمایش ریچ اسنیپت‌ها در برگه‌ها و مقالات سایت کاربرد دارد. افزونه All In One Schema Rich Snippets یک پلاگین رایگان جهت اعمال اسکیما بر روی وب‌سایت است. تفاوت این افزونه با دیگر افزونه‌های محبوب در بازار، محدود بودن در گزینه‌ها و اعمال تغییرات در آن است. اگر می‌خواهید اطلاعات محدودی را در ریچ اسنیپت خود نمایش دهید این افزونه مناسب شما است. نمایش‌های ویژه گوگل یا Featured Snippets، نتایج برجسته‌ای هستند که در بالای صفحه جستجو نمایش داده می‌شوند.

Schema.org وب‌سایت اصلی استانداردهای Schema است که کدهای نمونه را برای انواع مختلف داده‌های ساختاریافته ارائه می‌دهد. برای نمایش میانگین امتیازات دریافت‌شده توسط یک محصول، می‌توانید از این نوع Schema استفاده کنید. نمایش نظرات و رتبه‌بندی‌ها در نتایج جستجو می‌تواند اعتماد کاربران را جلب کرده و آن‌ها را به خرید ترغیب کند. 2-    نوع اطلاعاتی که شما تصمیم به نشانه‌گذاری دارید را انتخاب کنید؛ در اینجا گزینه‌های مختلفی لیست شده است، البته این لیست کامل نیست. در مثال زیر تیک مقاله زده شده است که یکی از رایج‌ترین انواع محتوا می‌باشد.

اگر تا به امروز نگرانی شما از هرگونه سرقت، سوءاستفاده و منتشر شدن سورس‌کدهایتان رفع نشده است، ما به شما بهترین راهکار را معرفی می‌کنیم که امنیت کامل کدهای شما حفظ می‌شود. استفاده از انکودرهای رایج Zend Guard , ionCube, sourceguardian و …… همگی دارای ضعف‌هایی هستند. یا دکودرهای (رمزگشا) مخصوصشان نوشته شده است، یا سورس شما را دارای باگ می‌کند یا محدود به نگارش PHP خاصی می‌کند که بسیار وقت‌گیر و دوباره‌کاری به بار می‌آید. ضمن اینکه غالبا هزینه‌های بسیار بالایی برای تهیه آن‌ها نیاز است و همچنین امنیت کامل را برای شما تامین نمی‌کنند. با لایسنس گذاری، شما قادر به تنظیم محدودیت‌هایی برای استفاده از محصول خود هستید.

از ابزار Structured Data Testing Tool استفاده کنین تا بدونین صفحه تون با نشانه گذاری چطوری میشه. من به‌جای اینکه یه صفحه وب منتشر شده رو تجزیه و تحلیل کنم، می‌خوام کدی که ابزار برای من ایجاد کرده و من دانلودش کردم رو آنالیز کنم. Schema markup ویدئوها کمک خیلی خوبی به خزنده‌های گوگل کرده که بتونن راحت‌تر بخزه و محتویات ویدئویی وبسایت‌ ها رو فهرست بندی کنه، چون همونطور که می‌دونین این یه کار خیلی سخت برای موتورها جستجو به حساب میاد. این قسمت یا شامل محصولات یه شرکت / سرویس و یا پیشنهادات به خصوص راجع به یه آیتمیه که قراره به فروش برسه که درمورد هر دو به کمک اسکیما یه سری اطلاعات مثل قیمت و وضعیت ارائه میشه. خبر خوب اینه که لازم نیست هیچ مهارت جدید و خاصی رو در زمینه کدنویسی یاد بگیرین!

داده‌های دیگری نیز وجود دارند که اگر با قواعد اسکیما نشانه‌گذاری شده باشند به‌سادگی توسط موتورهای جستجو شناسایی می‌شوند. داده‌هایی مثل نویسنده، عکس‌های سایت، آخرین ویرایش انجام‌شده، رویداد، نمایش محصول، معرفی شخص، عنوان صفحه، تاریخ انتشار، فرمت صفحه و ... موارد بسیارِ دیگری نیز وجود دارند که برای شناخت آن‌ها می‌توانید به وب‌سایت Schema.org سر بزنید و با کدهای بیشتری هم آشنا شوید. اسکیما مارک آپ مقالات، به داده های ساختار یافته‌ای اشاره دارد که می‌تواند به یک پست وبلاگ یا صفحه وبلاگ اضافه شود تا به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای صفحه را درک کنند و آن را در نتایج جستجوی مرتبط با آن مقاله نشان دهند. اسکیما وبلاگ معمولاً شامل توضیحاتی درباره پست یا صفحه وبلاگ، مانند عنوان، نویسنده، تاریخ انتشار، دسته‌بندی و همچنین محتوای خود وبلاگ است. نشانه گذاری طرحواره نوعی ریزداده است که بخش مهمی از رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل است.

با استفاده از این اسکیما، می‌توانید به صورت مستقیم سؤالات متداول کاربران را در نتایج جستجوی صفحات خود نمایش دهید. این امر به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت به پاسخ سؤالات خود دست یابند و به طور کلی تجربه کاربری بهتری به آن‌ها ارائه شود. تفاوت عمده این است که باید در Schema.org به میکرو دیتای کدهای HTML اضافه شود. سایت Schema.org الگوهایی دارد که وب مسترها می توانند برای نشانه گذاری (schema Markup) و ارائه نتایج بهتر به کاربران از آن استفاده می کنند. استفاده از آن در سایت خود به موتورهای جستجو می گوید که اطلاعات شما چه معنایی دارد، نه فقط آنچه می گوید. برچسب‌گذاری فرمول توسط یک تیم مشترک از Google، Bing، Yahoo! و Yandex ایجاد شد تا به ارائه اطلاعاتی که موتورهای جستجوگر آنها برای درک محتوای شما نیاز دارند و بهترین نتایج جستجوی ممکن را ارائه می‌دهند، کمک کند.

ما برای ایجاد زمینه اضافی به صفحات و پست های خودمون، طرحواره ای به سایت های خودمون اضافه میکنیم. این به اونها کمک میکنه تا در موتور های جستجو رتبه بندی دقیق تری داشته باشند. به علاوه، ظاهر موتور جستجوی ما رو بهبود می بخشد، که CTR و سایر آمار های مهم ما رو تحت تأثیر قرار میده. نشانه‌گذاری روش لیبل گذاری و ساماندهی داده‌ها به شیوه‌ای مناسب و منطقی است. برای مثال با نشانه‌گذاری یک کالا علاوه بر مشخص کردن توضیح یک کالا می‌توان قیمت، تاریخ انقضا، تعداد و غیره را مشخص کرد. 5-    ادامه اضافه کردن بخش‌های مورد نظر برای نشانه‌گذاری؛از لیست آیتم‌های دیتا مانند راهنما استفاده کنید و بخش‌های دیگری در مقاله را که می‌خواهید آنها را به لیست نشانه‌گذاری اضافه کنید هایلایت کنید.

مثلا شما باید با استفاده از اسکیما به گوگل بگویید که این محصول من 4 ستاره از مشتری‌ها کسب کرده، یا اینکه شماره تماس شرکت من این شماره است و این عدد را در صفحه نتایج خود نمایش بده. در ضمن افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند، این کدها را در جایی از صفحه شما مشاهده نمی‌کنند و این کدها تنها برای موتورهای جستجو قابل دیدن است. با اضافه کردن اسکیمای سوالات متداول به صفحات وب‌سایت خود، می‌توانید نرخ کلیک و بازدید سایت خود را بهبود بخشید. این امر به دلیل این است که سؤالات متداول بخش اولیه جستجوهای کاربران هستند و وجود آن‌ها در نتایج جستجو می‌تواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند. به علاوه، اضافه کردن این اسکیما به صفحات وب‌سایت شما، می‌تواند به بهبود رتبه آن در نتایج جستجو کمک کند. داده‌های ساختاریافته یا Schema Markup ابزار قدرتمندی برای بهینه‌سازی سایت و افزایش ترافیک آن هستند.

شما می‌توانید با Shortcode مکان دلخواهی را برای نمایش این بخش تعیین کنید. با افزایش استفاده از دستگاهایی مانند Google home، Alexa و… تعداد افراد بیشتری به سمت جستجو با صدا روی آورده‌اند. با فعال کردن این گزینه به گوگل اعلام می‌کنید که برگه شما speech-friendly است و شما را در نتایج جستجو قرار دهد. در مرحله قبل نوع اسکیمایی که می‌خواهیم به صفحات خود اضافه کنیم را انتخاب کردیم. با فرض اینکه افزونه رنک مث را بر روی سایت خود نصب کرده باشید، اول از همه باید ماژول اسکیما را از بخش تنظیمات فعال کنید.

وقتی اطلاعات نشانه گذاری Schema از سایت رو در محتوای صفحه HTML خودتون قرار میدین، موتور جستجو با استفاده از این اطلاعات میتونه درک بهتری از صفحه شما داشته باشه. بنابراین تفسیر و آنالیز صفحات راحت‌تر میشه که در این صورت باعث دیده بیشتر شدن سایت و تشخیص بهتر کلمات کلیدی در سایت خواهد شد. وقتی که شما یه schema markup رو به سایتتون اضافه می‍کنید، یه توضیح پیشرفته‌ای براتون به‌وجود میاد (معمولاََ به اسم ریچ اسنیپت می‌شناسیمش) که توی نتایج جستجو ظاهر میشه. داده های ساختار یافته داده های معناداری هستند که به کمک کدهای اسکیما داده های متنی را به اطلاعات قابل فهم و شناخت برای موتورهای جستجو تبدیل می کند. یعنی زمانی که در یک سایت فروشگاهی قیمت محصولات را وارد می کنید، یا تعداد موجودی محصولات را می نویسید، با استفاده از داده های ساختار یافته این داده های عددی به عنوان قیمت محصول یا تعداد موجودی محصولات در انبار شناخته می شود. این روش نشانه گذاری یک روش منطقی و مناسب برای علامت زدن (برچسب زدن) داده های متنی و عددی و … است.

با پیاده‌سازی صحیح داده‌های ساختاری، نه تنها می‌توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا محتوای وبسایت شما را بهتر درک کنند، بلکه می‌توانید نتایج جستجوی غنی و جذاب‌تری برای کاربران ارائه دهید. در این راهنمای جامع، اصول ابتدایی و روش‌های عملی برای شروع با Schema Markup بررسی شد. با دنبال کردن این راهنما و به‌روزرسانی مداوم داده‌های ساختاری، می‌توانید موفقیت وبسایت خود را بهبود بخشید و جایگاه خود را در نتایج جستجو ارتقاء دهید. با استفاده از اسکیما ویدئو، می‌توان اطلاعات دقیق و مرتبط با محتوای ویدئویی را به موتورهای جستجو ارائه داد. در واقع، این اسکیما این امکان را فراهم می‌کند تا اطلاعات مربوط به ویدئوی شما، مانند عنوان، توضیحات، نام کانال یا صفحه سازنده و دیگر موارد، به موتورهای جستجو ارسال شود.

اسکیما محصول، کسب‌وکار محلی، سوالات متداول، بررسی‌ها، پخت‌وپز، اخبار و مقاله از کاربردی‌ترین انواع Schema هستند. اسکیما کسب‌وکار محلی به شما کمک می‌کند در جستجوهای محلی بیشتر دیده شوید و با جلب مخاطب به سود و اعتبار بیشتری برسید. این اسکیما برای محتوای خبری، مقالات وبلاگ یا مقالات آموزشی طراحی شده است. اطلاعاتی نظیر عنوان مقاله، نویسنده، تاریخ انتشار و تصویر شاخص در این نوع Schema تعریف می‌شوند. استفاده از structured data محدودیت ندارد و به سئو سایت آسیب نخواهد زد. به این نکته توجه کنید که هر صفحه باید structured data متناسب با خود داشته باشد.

در مرحله اول، offsite و onsite هایی برای سئو وجود داره اما، یک عامل دیگه هم وجود داره که بر ظاهر موتور جستجوی شما و توانایی ربات های موتور جستجو در جدب به سایت شما تأثیر میگذاره که به اون نشانه گذاری طرح ( schema markup ) می گویند. به طور کلی Schema  دست ای از اطلاعات جزیی است، که با بیانی از پیش تعیین شده و با ویژگی های خاص در سایت تعریف می شود. با این کار، تجزیه و تحلیل سایت برای موتورهای جستجو بسیار راحت تر می شود در نتیجه، موتورهای جستجو راحت تر می توانند، بر اساس جستجوی کاربران، سایت را مد نظر قرار داده و در صورت وجود محتوای مرتبط، آن را در لیست نتایج نشان دهند. به عنوان مثال در این نمونه سایت من یک وبلاگ و سایت شخصی بوده که در این صورت برای نوشته‌هام حالت Article که مربوط به نوشته و مقاله هست مشخص خواهد شد. حالا برای این حالت افزونه میاد مشخص میکنه که نوشته‌ها به صورت مقاله‌ای هستند و در ادامه باید مشخص کنید که فایل‌های ویدئویی و صوتی به چه شکلی در نتایج جستجو نمایش داده شوند.

در این مقاله به بررسی راهنمای استفاده از اسناد Schema Markup برای بهبود سئو و ارتقای جستجو پرداخته شده است. با اضافه کردن اسکیما مشاغل و سازمان‌ها، می‌توانید به صورت دقیق‌تر و کامل‌تر اطلاعات خود را به کاربران ارائه دهید و این امر به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. به علاوه، اضافه کردن این اسکیما به صفحات وب‌سایت شما، می‌تواند به بهبود رتبه وب‌سایت شما در نتایج جستجو کمک کند و نرخ کلیک و بازدید سایت شما را بهبود بخشد. معمولا موتورهای جستجو برخی داده‌های موجود در سایت را به‌راحتی تشخیص نمی‌دهند. به همین خاطر برای اینکه یک موتور جستجو درک کند که یک رویداد مربوط به چه زمانی است، سئوکاران از نشانه‎گذاری Event برای نمایش رویداد موردنظر استفاده می‌کنند.

با افزودن اسکیما دستور پخت به یک صفحه وب، صاحبان وب‌سایت می‌توانند به موتورهای جستجو کمک کنند اطلاعات دستور غذا را به‌طور برجسته‌تر مانند ریچ اسنیپت در نتایج جستجو نشان دهند. این کار می‌تواند میزان مشاهده دستور غذا را بهبود بخشد و کلیک‌های بیشتری را جذب کند. به عنوان مثال اگه ما یک صفحه‌ای از محصول در فروشگاه اینترنتی خودمون داشته باشیم، با جستجوی محصول در گوگل در حالتی که از نشانه گذاری استفاده نشده یک سری اطلاعات محدود از صفحه محصول مثل نام صفحه، آدرس، تاریخ انتشار و… نشون داده میشه. اما اگه از نشانه گذاری Schema استفاده کرده باشیم، میشه به موتور جستجو اطلاعات دیگه‌ای علاوه بر موارد ذکر شده مثل موارد زیر رو داد تا درک بهتری از صفحات سایت ما داشته باشه. به جای آن تعدادی از نشانه های سایت ها را درک، شناسایی، ذخیره و در نهایت رتبه بندی می کند و متناسب با نیاز و جستجوی کاربران به آن ها نمایش می دهد. در واقع نشانه گذاری یا کد اسکیما کمک می کند که محتوای سایت برای موتورهای جستجو آسان و سریع تر قابل درک و شناسایی شود.

همراه سایت کلیک اول باشید تا روش اضافه کردن و به کارگیری کد اسکیما یا Schema Markup را آموزش دهیم. با این روش نحوه نمایش نتایج مربوط به سایت شما با سایر رقبا متفاوت خواهد بود و همین تغییر ساده (مثلا نمایش ستاره های امتیازدهی) شانس کلیک شدن بر روی سایت شما را افزایش میدهد. بطوریکه ممکن است شما جایگاه سوم را در نتایج گوگل کسب کرده باشید ولی تعداد ورودی شما از کسی که جایگاه دوم را در همان عبارت دارد بیشتر باشد. برای این کار کافیست که در سایت خود یک پست جدید ایجاد کنید یا اینکه به پست‌های ایجاد شده در سایت رفته و در بخش ویرایش نوشته‌ها به قسمت تنظیمات رنک مث بروید. در کنار تب‌های عمومی و پیشرفته تبی به اسم Schema قرار دارد که با کلیک کردن بر روی آن به تنظیمات اسکیمای افزونه رنک مث دسترسی پیدا می‌کنید. برای اعمال کردن اسکیما به برگه‌ها به بخش برگه‌ها رفته و این فرآیند را تکرار کنید.

پس از پیاده سازی، بسیار مهم است که حاشیه نویسی ها را با ابزارهای داخلی آزمایش کنید تا مطمئن شوید که گوگل می تواند داده های غنی را به درستی در نتایج جستجو تفسیر و نمایش دهد. هرچه اطلاعات بیشتری را با استفاده از کد نشانه گذاری schema بهینه سازی کنید، هدف و طبیعت محتوای سایت شما برای موتور های جستجو واضح تر می شود. همچنین به یاد داشته باشید که بهتر است نشانه گذاری schema را برای تعداد خاصی از ویژگی ها ایجاد کنید تا گوگل قبل از اینکه rich snippet سایت شما را ساخته باشد، بتواند از این ریز اطلاعات شما استفاده کند. برای اینکه متوجه شوید که از نشانه گذاری های انجام شده چه اطلاعاتی استخراج می شود می توانید از ابزار Structure Data Testing Tool گوگل استفاده کنید. وقتی نشانه گذاری طرح – schema markup رو اجرا میکنید، به ربات های Google اطلاعات دقیق و مفیدتری درباره سایت خودتون میدید. در حالی که اگه این یک صفحه محصول باشه، مواردی مثل قیمت و در دسترس بودن محصول رو در لیست مشاهده خواهید کرد.

هیچ شواهد قطعی برای اینکه microdata ها تأثیر مستقیمی روی رتبه جستجو بذارن وجود نداره. میکرو دیتا سه تگ مختلف Item Prop، Item Type، Item Scope است که هر کدام در موارد مختص خود مورد استفاده قرار می گیرد. شما می‌توانید این فیلد را به توضیحات محصول خود در ووکامرس ارجاع دهید تا از محتوای آن بخش استفاده کند. همچنین می‌توانید متغیر درون کادر را تغیر داده و متغیر دلخواه خود را وارد کنید. همچنین می‌توانید به صورت دستی متن دلخواهی وارد کنید یا از متغیر دلخواه دیگری استفاده کنید. بعد از کلیک کردن بر روی Schema Generator صفحه‌ای همانند عکس زیر را مشاهده خواهید کرد و تمامی اسکیماهای پشتیبانی شده توسط رنک مث را خواهید دید.

معمولا از این Schema برای صفحات مرتبط با رویدادها مانند کنسرت‌ها، وبینارها یا همایش‌ها استفاده می‌کنند. اطلاعاتی نظیر زمان برگزاری، مکان و نحوه خرید بلیط در این نوع اسکیما گنجانده می‌شود. کاربران با اسکیما رویداد به اطلاعات دقیقی درباره رویدادهای موردنظر خود در نتایج جستجو می‌رسند. Schema Markup به‌طور مستقیم رتبه‌بندی سایت را تغییر نمی‌دهد، اما باعث می‌شود صفحات شما بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار گیرند و شانس نمایش آن‌ها در موقعیت‌های بالاتر افزایش یابد. با رفتن به این تب میتونید اطلاعات هویتی مربوط به سایت خودتون رو که شامل نام، آدرس سایت، صفحات اجتماعی، نمایش عناوین سایت در نتایج جستجو، صفحات درباره و تماس، فعالیت حقیقی یا حقوقی و… را مشخص کنید.

استراکچر دیتا Structured data به هر نوع داده‌ای گفته می‌شود که به‌شکل سازمان‌یافته و ساختاریافته ارائه شده باشد. سپس، میتونید به Schema › Types برید و طرحواره خاصی رو بسته به نوع یا دسته ای از پست اضافه کنید. ده ها طرح مختلف وجود داره که میتونید اونها رو در جای خودش قرار بدید و Google هم در حال حاضر بیش از ۵۰ طرح مختلف رو پشتیبانی میکنه. اگر لازم بود، می‌توان به طور مستقیم HTML را در ابزار Testing به منظور به روز رسانی Schema و پپش نمایش نتایج دوباره ویرایش کرد. یک راه جایگزین ساده دانلود فایل HTML به طور خودکار می‌باشد و سپس کپی و قرار دادن آن (paste) در سیستم مدیریت محتوا (CMS) و یا سورس کد (Source code) می‌باشد. در ادامه شما خواهید دید که HTML صفحه شما با میکرودیتای مرتبط در نقطه‌ای که انتخاب کردید قرار داده می‌شود.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری